STOP stereotypům: 8 tipů, jak žít lépe

0 komentářů
624 přečtení
20.3.2018

Vyměňte stereotyp a znuděnost za život plný energie s mnoha radostnými okamžiky. Vyzkoušejte 8 zaručených tipů, díky kterým vás bude pozitivní energie obklopovat doslova na každém kroku. Pojďme na to!

1) Nebojte se bavit

Říká se, že smích léčí. A kousek pravdy v tom určitě bude. Tak si v diáři vyčleňte posvátné místo na zábavu s přáteli. A nezapomeňte, že ne každá zábava musí končit velkolepým půlnočním ohňostrojem. Někdy je daleko větší legrace v komorní sestavě u piva.

Ptáte se, jak se máte uvolnit, když vás všichni uvidí a budou vás soudit? Jednoduše. Neřešte to! Důležité je, že vypadnete ze stereotypu a upustíte trochu páry. Vaše mysl i tělo vám poděkují. Slovy dr. Seusse: „Buďte sami sebou a jednejte tak, jak to cítíte. Jestli to někomu vadí, tak na něm nezáleží. Lidé, kterým na vás záleží, vaše chování odsuzovat nebudou.

2) Zůstaňte na pozitivní vlně

Platí jednoduchá rovnice: Vystavujte se negativním podnětům a získáte negativní emoce; vystavujte se pozitivním podnětům a získáte pozitivní emoce. Že na tom není nic objevného? Na první pohled možná ne, ale ve skutečnosti je to chytrý návod, jak se cítit lépe.

Naše podvědomí totiž funguje jako kouzelná krabička, která zpracovává podněty z okolí do emocí a nechává je ve dne v noci vyplouvat na povrch.

Zkuste se na 14 dní vyhnout všem negativním vlivům ze svého okolí. Nedívejte se na agresivní filmy nebo horory, neposlouchejte srdceryvné songy a odmítejte rozhovory, ve kterých si lidé stěžují.

Naopak! Snažte se 14 dní žít maximálně pozitivně. Sledujte komedie. Poslouchejte hudbu, která vás nabudí. Čtěte inspirativní knihy a choďte se s přáteli bavit. Nasávejte pozitivní atmosféru odevšad. Uvidíte, že po 14denní pozitivní kúře vám bude hej.

3) Myslete na ostatní

Udělejte každý den něco pro lidi kolem sebe. Buďte nezištní. Aspoň k lidem, kteří si to zaslouží. A nebojte se, taky vám to něco dá. Vědci totiž dokázali, že láska a soucit s ostatními uvolňují do mozku látky snižující stres, krevní tlak a depresi. Kromě toho altruisté obvykle žijí kvalitněji a déle.

Samozřejmě hned nemusíte posílat veškeré úspory na charitu. Stačí pravidelné maličkosti a třeba příležitostné dobrovolnictví. Přijdete na lepší myšlenky a budete si sami sebe víc vážit.

4) Starejte se o své tělo

Tělo a mysl jsou spojené nádoby. Když je ouvej jedné, druhé taky není do smíchu. Zaměřte se na jídelníček a pravidelný pohyb. Hlad a nedostatek pohybu zvyšují stres a způsobují poruchy soustředění.

Proto se snažte jíst pravidelně. Raději přes den snězte více menších porcí než jednu hromadu knedlíků k obědu. Nezapomínejte na ovoce a zeleninu, ale ani s nimi to nepřehánějte.

Pravidelně cvičte. Pomůže vám jednoduchá formulka 3, 30, 130. Tedy třikrát týdně cvičte tak, abyste půl hodiny udrželi tep 130. Při fyzické zátěži tělo vyplavuje endorfiny, které přinášejí dobrou náladu. Tak s chutí do toho!

5) Trénujte vůli, ale s mírou

Pamatujte si, že všechno nemusíte dostat hned. Platí okřídlené „bez práce nejsou koláče“. Proto se motivujte odměnou, když děláte něco, co vás nebaví. A pokud chcete vyšší obtížnost, udělejte nepříjemnou věc hned ráno jako první. Za odměnu budete mít hezčí den bez stresu.

Máte toho až nad hlavu a nevíte kudy kam? Jděte kupředu klidně, krok po kroku. Snažte se zaměřit na jednu věc, která nejvíc hoří, a řešit výhradně tu. Jakmile ji budete mít z krku, udělejte krok a zakousněte se do dalšího úkolu. Hlavně se nesnažte se řešit vše najednou.

Nepřežeňte to. Když budete zvedat těžké činky dlouho, unavíte se a nebudete se moct hnout. Stejně je to s vůlí. Proto si při cvičení občas dopřejte zasloužený odpočinek.

6) Udělejte si čas sami na sebe

Věnujte každý týden několik hodin sami sobě. Vyhraďte si čas na to, abyste rozvíjeli svou kreativitu. Dělejte to, co máte rádi. Starejte se o své tělo, mysl i ducha a zamyslete se, co se za poslední týden ve vašem životě událo. Nezapomínejte na přírodu. Vyrazte na procházku do lesa a vychutnejte si svůj klid. Udělejte si týdenní bilanční rituál, který pro vás bude určujícím mezičasem na trati k dalšímu týdnu.

7) Radujte se z maličkostí

Každý den nemusíte vyhrát jackpot v loterii, ale i tak stojí za to se radovat. Užívejte si i malé okamžiky radosti, které na vás denně čekají. Oceňte, když vám partner připraví snídani nebo když vám kolegyně v práci pochválí nový svetr. Sbírejte vzácné chvíle z každého dne a snažte se je nepřehlížet. Večer před spaním si zkuste vzpomenout na co nejvíc takových situací. Uvidíte, že se vám bude lépe usínat.

8) Zaměřte se na to, co je pro vás nejdůležitější

Mnoho psů je zajícova smrt. To víme všichni. Proto si vyberte 5 nejdůležitějších věcí ve svém životě a věnujte jim maximum své energie a času. Ujasněte si priority a stanovte si dílčí cíle. Buďte odhodlaní a jděte si za svým. Postupujte stále dopředu a nenechte se odradit, když někdy klopýtnete. A nezapomeňte, že i když některé věci v životě nikdy mít nebudete, pořád na sebe můžete být hrdí.

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář