Firmy jsou na čekané. Pro nakupující je to ale dobrá zpráva

2 komentáře
634 přečtení
18.4.2017

Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě. Takové přísloví dnes neplatí ani pro dámy, natož pro firmy. V 21. století nestačí, aby měla společnost dobré výrobky či služby a spoléhala se na to, že jí budou dělat reklamu spokojení zákazníci.

Je třeba vykročit dopředu a odlišit se od konkurence. Jak? Třeba dobrým nápadem, zpříjemněním služby či drobnou pozorností.

Firmy jsou na čekané a musí se velmi snažit, aby zákazníka ulovily. Klienti jsou čím dál emancipovanější a uvědomují si svou důležitost. Co se tedy vyplatí zvážit, pokud chce společnost držet krok s trendy?

 

Technologie frčí

V žádné kabelce či kapse nechybí chytrý mobilní telefon – a toho je třeba využít. Proč by se měl člověk nudit, než na něj při čekání na pobočce přijde řada? Stačí mu zpříjemnit čas volnou wifi.

Na výborný nápad přišli třeba v indickém KFC: zatímco zákazník pojídá svou porci smaženého kuřete, box, ve kterém mu lahůdku donesli, nabíjí jeho telefon. Nápadům se meze nekladou. Zkuste chvíli popřemýšlet, čím můžete své zákazníky překvapit.

 

Firmy loví zákazníky, kteří už utekli

Zaujalo ho to. Klient strávil na webu firmy několik dlouhých minut a spokojeně naskládal vybrané zboží do nákupního košíku. Jenže pak si vše rozmyslel, objednávku nedokončil a odešel. Co se stalo?

Je škoda pustit velkou šanci. Firmy se čím dál častěji pídí po tom, co za problémem stálo. Rozzlobila zákazníka nutnost se registrovat?

Byla moc drahá doprava? Nebo působil přehled objednávky zmateně? Společnosti se snaží zachraňovat, co se dá – a zákazník z toho těží, firmy mu totiž rády nabídnou zajímavé slevy, jen aby ho motivovaly k návratu. 

 

Zákazníci milují hravost

Občas všichni musíme zaběhnout na nákup, vyřídit si pojištění, sjednat hypotéku nebo si vybíráme dovolené. Ani to ale nemusí být nudná otrava! Daří se firmám, které jsou naladěny na hravou notu a dokážou klientům proměnit povinnost v zábavu.

Sebeformálnější nutnost se může proměnit v zábavu, pokud je firma zapojí do soutěží a připraví pro ně něco nezvyklého. V nejednom obchodě tak loni zákazníci mezi regály lovili pokémony!

 

Frčí zadarmo – na zkoušku

Jednu věc zákazníci nesnášejí – kupovat zajíce v pytli. Jsou daleko klidnější, pokud si mohou zboží nebo i službu osahat.

Firmám se tak nabízí velká příležitost: nechat klienty, aby si vše vyzkoušeli, a poskytnout jim klid na rozhodnutí, zda se jim nákup vyplatí. Na „trialových“ verzích produktů i služeb nevydělá jen podnik, ale hlavně zákazník.

To hlavní nicméně prověřil čas. Ať jsou firmy sebeoriginálnější a vynalézavé, hlavní je, aby zákazník dostal za dobré peníze kvalitní a bezpečný produkt či službu. Pak se rád vrátí, a ještě bude doporučovat.

 

 

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář