Hýčkání. Nová strategie chytrých firem

0 komentářů
811 přečtení
16.5.2017

Každý obchodník chce mít co nejvíce zákazníků, kteří pravidelně nakupují, sdílejí na internetu pozitivní recenze a doporučují nákup všem svým známým. Jak toho ale dosáhnout? Nepřestávejte zákazníky překvapovat a dělejte je šťastnými. Inspirujte se nápady úspěšných!

Hlavně osobně

Jestli něco zákazníci nechtějí, je to být pro firmu pouhým číslem. Chytré společnosti to vědí, a právě proto se snaží ukazovat, že zrovna vy jste pro ně důležití a jedineční.

Není tedy divu, že se vás snaží nalákat k registraci. Cinkla vám v den narozenin v mobilu esemeska, kterou vám oblíbená outdoorová prodejna přeje vše nejlepší a právě ten den nabízí 40% slevu na kvalitní pohorky či trekové hole? I kdybyste nakonec do obchodu nevyrazili, řekněte, koho by to ani trošku nepotěšilo?

 

Nebalte to, zabalte to

Je opravdu velký rozdíl, jestli zboží dostanete zabalené v igelitu, nebo firma dá najevo, jak si vás váží, i tím, jakým způsobem produkt prezentuje. Když kupujete vrtačku, asi nestojíte o mašličky, ale o pevný a kvalitní obal, díky němuž zboží odnesete v pořádku až na stavbu.

Pokud ale kupujete náušnice za tisíce, byl by hřích a pro společnost naprosto promarněná příležitost, kdyby je zabalila do papírového sáčku. Někdy může firma lákat také tím, že vám vlastně zboží zabalit odmítne. Jako jistá oblíbená kosmetická společnost, která si zakládá na zodpovědném přístupu k životnímu prostředí.

Pokud si chcete její produkty odnést pohodlně, musíte si za ekologickou tašku dokonce zaplatit, protože sáček nedostanete. A ono to funguje!

 

Cítit se jako v nebi

Samozřejmě víte, že si vaše narozeniny a svátek nepamatuje sama firma, ale vše automaticky rozesílá dobře připravená databáze. Občas vás ale i tak může společnost zaskočit a rozmazlit natolik, že se cítíte jako jeden z horních pěti tisíc.

Potěší drobné dárečky k nákupu nad určitou sumu, ale především to, když firma dokáže pochopit, k jak velké události si něco pořizujete. Třeba taková svatba! Je přece něco jiného, když šaty vyzkoušíte, zaplatíte a odejdete, než když vám je společnost přiveze na vámi určené místo s lahví šampaňského. Vedle zboží jste dostali i zážitek a pocit, že se nad vaším velkým dnem někdo zamyslel.

Kterou firmu z těch dvou si zapamatujete a doporučíte kamarádům a známým?

 

Věrni zůstaneme

Tak schválně – kolik věrnostních kartiček najdete ve své peněžence? Díky jedné výhodněji načerpáte na benzince, druhá zajistí, že dostanete slevu na každý druhý výrobek, třetí umožní, že vám u partnerské společnosti rovnou dají něco zadarmo a sedmá zaručí vstupné do zoo o třicet korun nižší.

A to všechno právě proto, abyste nikam neodcházeli a ani o tom neuvažovali – jednoduše proto, že jste vlastně spokojení a nemáte důvod nic měnit.

Firmy si svých věrných klientů váží, to ale neznamená, že si s tímto motivem občas trošku nehrají. A kdo na tom vydělá? Opět vy jako klient! Mnohé společnosti totiž mají jakýsi odstupňovaný systém věrnosti. Čím více jejich služby využíváte, tím více pomyslných bodů nasbíráte a tím větší jsou i vaše výhody.

 

Dobří klienti se vracejí. A přivádějí další

Máte svou oblíbenou společnost, kde vám vše zařídí na počkání a s úsměvem, produkty dokonale fungují, a pokud se něco přece jen zadrhne, firma to operativně a se slušnou omluvou řeší? Gratulujeme!

A nezapomeňte se o fajn zkušenost podělit se svými známými. Nejen kvůli dobrému pocitu, ale i kvůli odměně. Celá řada firem si uvědomuje, jak obrovskou sílu má osobní doporučení, a neváhá dát klientům, kteří přivedou další zákazníky, najevo svou vděčnost. A nemusí to být jen slevový poukaz na příští nákup, což je přece jen trochu nuda.

Nápadu se chytila třeba stále populárnější služba Airbnb – pokud ji doporučíte kamarádovi a ten se na váš podnět opravdu ubytuje, nebo dokonce začne sám hosty lákat, dostanete kredit, díky němuž můžete vyrazit na cesty do ciziny!

 

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář