Ombudsman vyvrací 4 běžné mýty o půjčkách

1 komentář
5627 přečtení
21.3.2016

Mýty o půjčkách škodí! Kdyby byla taková výstražná cedule na každém rohu, mnoho lidí by se nedostalo do problémů. V následujícím článku tyto mýty vyvrací ombudsman klientů Home Creditu Jan Holoch.

1. Banka mi schválila půjčku, která se mi vyplatí

Banky a solidní nebankovní společnosti schvalují půjčky jen těm lidem, o kterých jsou přesvědčeny, že jsou schopní jim peníze vrátit. Ale to, že vám někdo půjčku schválí, nemusí znamenat, že ji skutečně zvládnete splatit nebo že je pro vás výhodná.

“Půjčujete si na auto, protože chcete ušetřit peníze a čas, který strávíte dojížděním hromadnou dopravou? Vy sami si musíte spočítat, jestli je jízda autem opravdu o tolik výhodnější,” doporučuje ombudsman Home Creditu.

 

2. Platím si pojištění, jsem krytý

Mnoho lidí si myslí, že když si platí pojištění schopnosti splácet, nic jim nehrozí. Pokud se dostanou do problémů, splátky bude platit pojišťovna.

“To je jeden z velmi častých mýtů. Ke každému pojištění se vztahují určité výluky. Jestliže například dáte výpověď sami a pak nenajdete novou práci, pojišťovna platit nebude,” vysvětluje ombudsman.

 

3. Půjčuji si od známých, smlouvu nepotřebuji

Dalším zažitým mýtem je, že když si lidé půjčují od příbuzných a známých, nepotřebují žádnou smlouvu. Jenže to je recept na rychlé problémy v rodině. “Lidé totiž časem zapomínají a přece se nechcete s bratrem hádat, jestli mu máte vracet 30 000 nebo 40 000 Kč,” říká ombudsman.

Stačí jednoduchá rukou psaná smlouva ve 2 kopiích. V ní uveďte:

  • kdo si od koho půjčuje,
  • kolik peněz si půjčuje,
  • kdy je vrátí,
  • jaký platí úrok.

     

4. Výhodnou půjčku poznám podle nízkého úroku

Mnoho lidí se nechá nalákat na výhodný úrok. Až pozdě zjistí, že půjčka vůbec není tak levná, jak se zpočátku zdála. Prodraží ji různé poplatky za vedení účtu a podobně.

“Proto půjčky raději porovnávejte podle sazby RPSN. Tu musí u nabídek povinně uvádět všichni poskytovatelé. Kromě úroku jsou v ní zahrnuté i všechny poplatky,” uzavírá ombudsman.

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář