Půjčka není démon ani důvod k oslavě, říká ombudsman Home Credit

0 komentářů
1740 přečtení
31.3.2015

V Home Creditu začínal v roce 2006, o šest let později stál u zrodu Zásad Home Creditu a dnes dohlíží na jejich dodržování. Jan Holoch se v roce 2014 stal ombudsmanem klientů a v rozhovoru své odpovědi prošpikoval radami pro ty, kteří už půjčku mají i ty, kteří o ni teprve uvažují. 

Jan Holoch, ombudsman klientů Home Creditu

Jan Holoch vystudoval procesní management jako civilní student Vysoké vojenské školy pozemního vojska ve Vyškově a ještě nedávno hrál na kytaru v rockové kapele.

Od léta 2014 ale všechnu pozornost soustředí na svou funkci ombudsmana klientů Home Creditu pro Českou republiku i Slovensko. Klientům pomáhá nejen s problémy týkajícími se nedodržení Zásad Home Creditu, ale i s čímkoli dalším.

Svůj volný čas dělí mezi rodinu a atletiku a dokáže ocenit dobré espresso z čerstvě namleté kávy.

Jak jste se stal ombudsmanem Home Creditu?

V roce 2012 jsem začal pracovat na Zásadách Home Creditu. Když jsme je s kolegy vytvářeli, chtěli jsme, aby to nebyly jen prázdné fráze. Potřebovali jsme někoho, kdo bude dohlížet na jejich dodržování a zákazníci se na něj v případě problémů obrátí. Téhle funkce jsem se rád ujal, protože spočívá i v řešení nestandardních situací a získávání potřebné zpětné vazby.

Kolik případů týdně řešíte?

V e-mailu mi týdně přistane zhruba 5 nových případů. Další mi předávají kolegové, kteří jsou v každodenním kontaktu se zákazníky a klienti se na ně obrací s nejrůznějšími požadavky.

Je pravda, že úzce spolupracujete s klientským centrem?

Ano, alespoň jednou měsíčně chodím poslouchat hovory na různé zákaznické linky. Pro mou práci je to velmi důležité – přímo slyším, o co klienti žádají a jak na jejich žádosti reagujeme.

Máte ve funkci ombudsmana nějaký cíl?

Chci, aby klienti vnímali Home Credit jako důvěryhodného partnera při řešení finančních potřeb a aby si každý poctivý zákazník mohl na konci splácení říct: bylo dobře, že jsem si vzal půjčku právě zde.

To nejsou malé cíle. Co pro jejich splnění děláte?

K cíli se blížíme ze třech směrů. Zaprvé napravujeme to, co není správně. To spočívá hlavně ve zjednodušování stávajících produktů. Zadruhé nové produkty vymýšlíme tak, aby byly dostupné a férové. Třetí cesta spočívá v poskytování pomoci při řešení nestandardních situací. Když zkrátka klient cítí, že by standardní řešení nepokrylo situaci, ve které se ocitl, dáme hlavy dohromady a zkusíme přijít s individuálním řešením.

Daří se vám to?

Ano, Home Credit v tomto směru udělal za posledních 5 let obrovský kus práce a položil skvělé základy, na kterých se dá stavět. Mnoho kolegů mi navíc samo od sebe pomáhá. Spokojený zákazník je zkrátka pro nás všechny priorita.

 

Nečekejte a řešte problémy hned

Jaký je váš názor na půjčky?

Reklamy často ukazují veselé, tančící a zpívající lidi, kteří si právě půjčili peníze. Půjčka ale není důvod k oslavě. Na druhou stranu to není ani démon, kterého je třeba se bát. Jde jen o to, být k sobě upřímný.

Jak to myslíte?

Lidé by neměli přeceňovat své finanční možnosti. Nepočítejte s tím, že v práci dostanete významně přidáno, nebo že se u vás situace brzy změní a vy si pak budete moci dovolit splácet víc. Pokud už se objeví problémy, řešte je hned.

Proč je včasné řešení problémů tak důležité?

Protože pak klientovi můžeme pomoci. Pokud se tedy stane něco nepředvídatelného a vy budete mít problém se splácením, nečekejte, až vám zavoláme.

Máte pro čtenáře nějakou další radu ohledně půjček?

Mám jich hned několik! Zvažte, na co si půjčujete a zda vám to přinese opravdovou hodnotu. Zároveň nepřeceňujte své finanční možnosti a buďte sami k sobě upřímní – opravdu byste si tu věc koupili, kdybyste měli k dispozici vlastní peníze? Pokud ano, s půjčkou si své sny můžete splnit dříve.

 

Baví mě, že má moje práce dává smysl

Jak vypadá pracovní den ombudsmana Home Creditu?

Okolo deváté hodiny mi začínají schůzky, na kterých s kolegy řešíme, jak zlepšit stávající produkty a nastavit ty nové. Pak dost záleží na tom, jestli se na mne někdo z klientů obrátil s problémem. Pokud ano, věnuji se mu přednostně, jinak řeším stížnosti, které mi předávají kolegové z klientského centra.

Kde berete energii?

Hnacím motorem i oázou hlučného klidu je mi moje rodina. Mám úžasnou ženu a dva syny, kteří letos oslaví osmé a třetí narozeniny. Staršího syna ráno vozím do školy a po práci pomáhám s úkoly, koupáním i uspáváním. S dětmi si skvěle vyčistím hlavu od pracovních starostí.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Vidím na konkrétních případech, že moje práce dává smysl. Velmi mě těší, když nás klienti sami od sebe pochválí, poděkují za dobrou službu a doporučí nás dále.

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář