Juliina rodina žila od výplaty k výplatě

0 komentářů
664 přečtení
5.6.2016

Všechny kamarádky pětatřicetileté Julii záviděly. Její dva synové byli moc šikovní a i v manželství vše klapalo. Julie věděla, že by měla být šťastná, ale přesto se tak necítila.

Měla velké obavy z budoucnosti. Přestože nakupovala potraviny ve slevě a pro oblečení chodila do seconhandů, rodina jen tak tak vyšla s penězi. Julie chtěla něco odkládat bokem na horší časy, ale bylo to nemožné. Žádné peníze jí na konci měsíce nezbývaly.

 

Rezerva rodině úplně chyběla

Její manžel Petr dojíždí do Brna, kde pracuje v logistické firmě. Domů každý měsíc přinese 19 000 Kč. Julie je na mateřské a dostává rodičovský příspěvek 8 000 Kč. Čtyřčlenná rodina má tedy měsíčně k dispozici 27 000 Kč.

“Neměli jsme žádnou rezervu. Kdyby třeba manžel onemocněl a dostával jen nemocenskou, peníze by nám nevystačily,” popisuje situaci Julie. Kvůli obavám špatně spávala a brzy si toho všiml i Petr.

Nemohl to tak nechat, ale opravdu nevěděl, kde by ještě mohli ušetřit. Vzpomněl si však, že jeho kamarád Miroslav se ve financích dobře vyzná a požádal ho o pomoc.

 

Zbytečně drahá pojistka

Miroslav se podíval na jejich výdaje a usoudil, že rodina skutečně neutrácí za zbytečnosti. Proto se zaměřil na pravidelné platby. První na řadě bylo povinné ručení u auta.

Manželé měli pár let starou pojistku a vždy pouze zaplatili složenku, kterou jim pojišťovna poslala. “Miroslav nám řekl, že na internetu existují srovnávače pojištění. Když jsme do programu zadali údaje, zjistili jsme, že několik jiných pojišťoven má mnohem lepší nabídku,” popisuje Julie.

Změnou pojišťovny tak rodina ušetřila 2870 Kč ročně.

 

Účet bez poplatků

Miroslav Julii a Petrovi navrhl, ať si zřídí bankovní účet bez poplatků. Oni však byli proti. Věděli, že nové banky, které tyto účty obvykle nabízí, nemají u nich v obci bankomat.

Jenže se ukázalo, že i jejich banka začala nabízet účet bez poplatků. Proto na něj stačilo přejít a měsíčně tak ušetřili 200 Kč.

 

Pozor na podvodníky

Další významná úspora byla na energiích. Julie s Petrem dlouho zůstávali u stávajícího dodavatele a změny se báli. “V televizi pořád upozorňují na podvodníky, kteří naslibují hory doly, ale pak člověk platí ještě víc než předtím. Proto jsem zatím všechny údajně výhodné nabídky raději ignorovala,” popisuje Julie.

I v tomto případě jim Miroslav doporučil nezávislý portál, na kterém si srovnali ceny dodavatelů. “Nejvíc se mi líbilo, že ve vedlejším panelu byly i informace o tom, jestli si dodavatel účtuje sankce. Díky tomu nebyl problém se zorientovat,” vypráví Julie. Po změně dodavatele rodina platí o 330 Kč nižší zálohy.

“Měsíčně nyní ušetříme celkem 769 Kč a peníze ukládáme na spořící účet. Jsem mnohem klidnější, když vím, že si takto postupně vytvoříme rezervu,” uzavírá Julie.

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář