4 základní postupy, jak poznat poctivý e-shop

0 komentářů
848 přečtení
29.6.2015

Nízké ceny a nepřeberné množství zboží. Přesně na to lákají internetové obchody. Vždy si ale zkontrolujte, komu své peníze posíláte. Máme pro vás rady z praxe, jak na to.

Vyšší cena v kamenné prodejně má jednu výhodu: přesně víte, komu dáváte své peníze, a co za ně dostanete. U nákupů přes internet to bohužel ještě pořád není pravidlem. Dali jsme proto dohromady pár tipů, jak poznat důvěryhodný e-shop.

Vzhled e-shopu vám napoví

Pátrání po nové televizi vás možná zavede na e-shopy, které jsou nepřehledné, mají zastaralý design, poslední novinka je dva roky stará a jediné, čím se chválí, jsou prázdné fráze typu “tisíce spokojených zákazníků”. To všechno mohou být signály, že s e-shopem není vše v pořádku.

Ověřte si certifikáty

Certifikáty kvality by měly být zárukou poctivosti, mnoho podvodných e-shopů se ale chlubí falešnými. Stačí však jen pár kliků myší navíc a hned víte, jak na tom obchod opravdu je.

  • Srovnávač cen Heureka s novou službou Ověřeno zákazníky nabízí přehled e-shopů s opravdovým certifikátem.
  • Další možností je ověření certifikátu APEK, který vydává Asociace pro elektronickou komerci. Ovšem pozor – certifikát má zatím jen 339 prodejců, a rozhodně neplatí, že ti, kteří jej nemají, nemohou být kvalitní.

Najděte si recenze

Jednoduše zadejte název e-shopu do prohlížeče a přečtěte si pár recenzí. Pokud jich najdete podezřele málo, zkuste zadat ještě jméno majitele. Možná zjistíte, že e-shop byl založen teprve před pár týdny, ale pan majitel je už “známá firma”.

Při pátrání na facebookové stránce obchodu se zase orientujte podle komentářů, které upozorňují na mazání negativních recenzí. Kvalitní e-shop nemá takové praktiky zapotřebí.
 Zpozorněte také v případech, kdy e-shop dělá mrtvého brouka – třeba u reklamací nebo u vyjádření nespokojených zákazníků.

Předem zkontrolujte kontakty a podmínky reklamace

Pokud e-shop nemá viditelně uvedené kontakty, rovnou běžte jinam. Formulář rozhodně nestačí. Na rozdíl od e-mailu totiž nemáte žádný důkaz o komunikaci. Čím více možností kontaktu e-shop nabízí, tím lépe.

Zajímejte se také o reklamační podmínky a nenakupujte tam, kde nemáte možnost vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodů. Ideální je, když má e-shop kamennou provozovnu, kam můžete zajít osobně.

Cena není všechno

A jedna obecná rada na závěr – při nakupování na internetu se neorientujte podle nejnižší ceny, ale raději podle recenzí a služeb. Radost z úspory totiž můžou vystřídat problémy s případnou reklamací.

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář