5 tipů, jak zaujmout personalistu na pracovním pohovoru

0 komentářů
1486 přečtení
15.6.2016

Váš životopis zapůsobil na personalistu natolik, že vás pozval na osobní pohovor. Právě ten rozhodne o tom, jestli získáte práci svých snů. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak na osobním pohovoru zapůsobit.

1. Nastudujte si informace o firmě

Ještě než přijdete na pohovor, zjistěte si o firmě více informací. Projděte si její webové stránky a sociální sítě. Pokud můžete, zeptejte se na reference svých známých. Personalista ocení, pokud budete o společnosti, do které se hlásíte, vědět víc, než to, co jste si přečetli v pracovním inzerátu.

 

2. Přijďte vhodně oblečení

Hlásíte se na místo vedoucího prodejny s oblečením? Ukažte svou nápaditost už při výběru outfitu. Sáhněte po společenském oblečení, které osvěžíte zajímavým doplňkem. Oblečení zkrátka volte vždy podle firmy a pozice, na kterou se hlásíte. O místo barmana v rockovém klubu nežádejte v obleku. Naopak na pohovor o místo asistenta ředitele nechoďte v triku a riflích.

 


 

Také by vás mohl zajímat článek:  
 5 rad, jak napsat životopis, který zaujme personalisty


 

 

3.  Prokažte motivovanost

Personalisté se na pohovorech často ptají, proč jste si vybrali právě toto místo. Připravte si doma několik argumentů, kterými je přesvědčíte. Zkuste se vyhnout otřepaným frázím, jako „chtěl jsem změnu“ nebo „mám rád výzvy“. A pokud je už použijete, vždy k nim přidejte pádný argument.

 

4. Usmívejte se a udržujte oční kontakt

Cílem osobního pohovoru je i zjistit, jaká jste osobnost. Snažte se proto udělat dobrý dojem. Přirozeně se usmívejte a udržujte oční kontakt. Pokud je v místnosti více lidí, věnujte pohled každému. Dejte si pozor i na zbytek těla. Vyvarujte se třeba zkřížených rukou – značí vaši nepřístupnost.

 

Na co si dát pozor

 

5.  Ptejte se

Osobní pohovor je ideální příležitost na to, abyste zjistili vše, co vás o práci zajímá. Nebojte se proto zeptat. Personalista ocení váš zájem a vyhnete se trapnému tichu. Jako první ale nikdy nepokládejte otázky týkající se platu nebo zaměstnaneckých výhod.

Zajímejte se třeba o to:

  • jaký bude další postup výběrového řízení,
  • do kdy se vám personalista ozve,
  • jak bude vypadat pracovní prostředí,
  • kdo bude váš přímý nadřízený,
  • jestli budete navštěvovat školení nebo workshopy.

Pamatujte také na to, že hlavní je být sám sebou. Pokud budete na pohovoru předstírat, místo třeba sice dostanete, ale po pár měsících zjistíte, že třeba není to správné pro vás a začnete si znovu hledat novou práci.

 

Jaké jsou vaše zkušenosti z pracovních pohovorů? Napište nám do komentářů nebo na Facebook.

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář