8 tipů, jak ovládat své tělo na pracovním pohovoru • Home Credit Blog
Rady a návody > Kariéra > 8 tipů, jak ovládat své tělo na pracovním pohovoru

8 tipů, jak ovládat své tělo na pracovním pohovoru

29. 11. 2021
Vybíráte si oblečení, zjišťujete informace o firmě, chystáte si otázky. Takhle nějak se s drobnými odchylkami připravuje na pracovní pohovor většina z nás. Na co se ale často zapomíná, je řeč těla. Už vstup do místnosti, ve které se pohovor koná, vás může připravit o vysněné místo. Přečtěte si, jak tomu předejít.
Pohovor 1

Pracovní pohovory jsou jako chůze po laně. Chcete být sebevědomí, ale ne arogantní, chcete být inteligentní, ale ne za chytrolíny. Stejné je to i s řečí vašeho těla, musíte najít rovnováhu. Např. pohled do očí je žádoucí, ale zírat na někoho půl hodiny v kuse rozhodně nechcete.

 

1. Nehrbte se

Možná vám to říkala už maminka v dětství. A měla pravdu. Seďte vždy rovně. I když se opíráte, držte tělo vzpřímeně. Značí to jistotu a sebevědomí. Pokud se přirozeně hrbíte, představte si, že vás za temeno hlavy tahá nahoru imaginární struna.

 

2. Nedívejte se do očí, ale na celý obličej

Místo nepřetržitého přímého očního kontaktu střídejte různé části obličeje člověka, který interview provádí. Budete vypadat zaujatěji než při nepřetržitém pohledu na jedno místo. Každé dvě sekundy rotujte z očí, přes nos, na rty a tak stále znovu.

 

3. Používejte při hovoru gesta

Pokud nevíte co s rukama, když mluvíte, gestikulujte. Nervózní lidé tíhnou k tomu naopak ruce při hovoru schovávat, což budí nedůvěru.

 

4. Ukažte dlaně

Dlaně otočené směrem nahoru poukazují na upřímnost a odhodlanost a zároveň působíte energicky. Toto je spojeno se základními instinkty, které při pohledu na otevřenou dlaň říkají, že druhá osoba nemá v ruce zbraň. Ukazování dlaní je i jeden z důvodů, proč si lidí podávají ruce.

5. Důležitá je také chůze

Lidé si o druhých dělají obrázek během prvních deseti sekund, takže na tom, jakým způsobem vejdete do místnosti, velmi záleží. Choďte vzpřímeně, dělejte spíše menší kroky a jděte přímo k osobě, se kterou máte schůzku.

 

6. Hluboce dýchejte

Při nervozitě se vám může zrychlovat dech a to se projeví na vašem mluveném projevu. Dýchejte zhluboka a mluvte při výdechu. Doporučujeme udělat si 10 hlubokých nádechů a výdechů před samotným pohovorem. Pomůže vám to k většímu klidu.

 

7. Při poslouchání kývejte

Opět ale platí, že nic se nemá přehánět. Pokyvujte občas. Ukážete tím svou zaujatost a to, že rozumíte, co vám druhá osoba sděluje.

 

8. Nakloňte se

Stejně jako kývání, mírné naklonění se dopředu opět poukazuje na to, že jste zaujatí. Při náklonu si ale držte vzpřímené držení těla.

 

 

Hlídáte si při komunikaci řeč těla? Diskutujte na Facebooku nebo v komentářích.

 

 

Autor: Vojtěch Mach
Sdílet na sociálních sítích
Facebook LinkedIn
Srdce
Předchozí článek

Malina není jen ovoce aneb jak pomáháme v HC

Příběhy > Ze života v Home Creditu
BLOG HC 03 09 1920x600px
Následující článek

Flexibilní kancelář – benefit nejen pro zaměstnance

Rady a návody > Kariéra