Home office jako možnost odkrýt svůj potenciál • Home Credit Blog •…
Rady a návody > Kariéra > Home office jako možnost odkrýt svůj potenciál

Home office jako možnost odkrýt svůj potenciál

18. 3. 2020
Preventivní opatření k potlačení šíření koronaviru nepřináší jen komplikace, ale také nové výzvy. Jednou z nich je bezesporu práce z domova. Optimální nastavení spolupráce na dálku a plnění úkolů nám může prospět nejen v oblasti zodpovědnosti, disciplíny či samostatnosti, ale také v oblasti důvěry a vzájemných vztahů. Odhalí nám též vlastní produktivitu, když si pracovní dobu rozvrhujeme sami. Přinášíme tedy několik rad a tipů pro příjemnou a zároveň efektivní práci z domova.
Shutterstock 790043194 e1527150189849

 1. Vytvoření stálého pracovního místa

Místo pro práci z domova nesmí být provizorium. Mělo by být tiché, klidné a mělo by nám tam být dobře. Při jeho výběru nezapomínejme na ergonomii při sezení, dostatek pracovního prostoru i správné osvětlení. Pro jistotu připomínáme i dobrou konektivitu, i když ta by měla být samozřejmostí.

2. Ranní vstávání ve stejném čase

Včasné a pravidelné vstávání je alfou a omegou základního pracovního rytmu, aby se člověk při práci z domova dokázal náležitě soustředit a zároveň nebrzdil spolupracující kolegy. Pro tělo je navíc pravidelný režim příjemnější a bude se nám vstávat lépe.

3. Žádné zdlouhavé chystání do práce a cestování

Absence výprav do zaměstnání je bezesporu jednou z nejpříjemnějších záležitostí, ale i domácí kancelář by měla mít nějakou štábní kulturu! Žádné pyžamo a snídaně u seriálu, pravidelný rytmus bez prostojů a vědomí, že „jdu do práce“ byť doma, velmi pomáhá. 

4. Dodržování řádu

Je důležité rozvrhnout si denní rámec, do kterého zasadíme „běžný pracovní den“, ať víme, kdy práce začíná, kdy je čas na oběd, a kdy máme s prací zdravě skončit. Rozhodně se neřídíme televizním programem. Home office není dovolená.

5. Odstranění zbytečných rušivých elementů

Ač jsou mnozí lidé z kanceláře zvyklí na rušnější prostředí, není dobré u práce třeba sledovat televizi či rádio, pokud by narušovalo soustředění. I menší vytržení od práce může způsobit např. chybu, které si nemusíme hned všimnout a později zhatí naše mnohahodinové úsilí nebo našich kolegů. Pokud nejsme doma sami a ostatní nerespektují to, že nás nemohou libovolně rušit při práci, zkusme se zavřít do nějaké místnosti nebo si vyhradit čas, kdy doopravdy nechceme být rušeni.

6. Preference rychlé komunikace

Pokud tak není v týmu domluveno, nekomunikujme jen po e-mailu, ale volejme lidem a ideálně využívejme i videohovory. Nejenže se hodně věcí vyřeší rychleji, ale budeme mít i pocit větší soudržnosti s kolegy a nadřízenými. Bude se nám i lépe dodržovat bod č. 3 – protože nechceme, aby nás kolegové viděli v pyžamu se sobem. 

7. Respekt, soudnost a inciativa

Respektujme a plňme pokyny nadřízených svědomitě a včas, a zároveň buďme také iniciativní. Vzájemná interaktivita při týmové práci z domova je pak mnohem snazší pro všechny. Home office přináší také jedinečnou šanci ukázat svým kolegům, a především nadřízeným, náš potenciál, pro který ve standardních situacích nebývá takový prostor.

 

Děkujeme všem za spolupráci a věříme, že se brzy budeme moci vrátit ke standardnímu pracovnímu režimu. 

Autor: Redakce Home Credit
Sdílet na sociálních sítích
Facebook LinkedIn
Blog online uceni
Předchozí článek

Tipy na online vzdělávání

Rady a návody > Ze života do života
17104892 m
Následující článek

4 finanční předsevzetí, která zlepší vaši finanční situaci

Rady a návody > Finance