10 rad, jak být králem svého času!

0 komentářů
329 přečtení
1.6.2018

Už jste si někdy řekli, že by den mohl mít 48 hodin? Zřejmě si potřebujete lépe zorganizovat čas. Abyste účelněji zvládli časový pres, který zahrnuje práci, rodinu, nákupy a zbylo vám volno i pro sebe, poradíme vám, jak co nejefektivněji využít čas během pracovního dne.

Pořiďte si diář a roztřiďte úkoly

Nejčastěji se dostáváme do stresu tím, že všechny úkoly držíme v hlavě. Proto je dobré si pořídit diář, kam si můžete všechny úkoly zaznamenat. V pondělí si udělejte hrubý časový plán na celý týden a každý den ráno věnujete 30 minut podrobnějšímu rozplánování dne.

 

Nejdůležitější věci dělejte ráno

Máte odeslat report nadřízenému nebo kreativně zpracovaný návrh reklamy klientovi? Neodkládejte tyto věci „až na potom“. Nejtěžší úkoly se nejsnadněji plní, pokud je uděláte hned ráno s čerstvou hlavou. Nejproduktivnější je člověk kolem osmé hodiny ranní, kdy dokáže během kratšího času splnit povinnosti, které by mu odpoledne zabraly dvojnásobek.

 

Udělejte to hned a nepřemýšlejte nad tím

Každý z nás se čas od času setká s úkolem, který je těžký a někdy si s ním nevíme rady. Tím, že o něm budeme zdlouhavě přemýšlet a konstruovat si hororové scénáře, si nepomůžeme. Pokud se do splnění pustíte s čistou hlavou, zjistíte, že úkol není tak těžký, jak jste si mysleli. Pravděpodobně ho budete mít hotový dřív, než jste doufali.

 

Naučte se delegovat

Smiřte se s tím, že nejste nejlepší člověk na světě, který s přehledem zvládá vařit, nakupovat, učit se s dětmi, plnit deadliny a chodit cvičit. Klidně si řekněte o pomoc a dílčí úkoly nechte na partnerovi, kolegovi nebo dětech. Získáte tím více času pro důležitější věci.

 

Nenechte se rušit

Aby byla vaše práce efektivní, musíte se na ni soustředit. Největším „žroutem“ času v pracovní době je surfování na internetu, kontrola osobního mailu nebo vyřizování nepracovních telefonátů. Často se stane, že se do práce zaberete, ale vyruší vás z ní třeba upozornění na Skype a podobně. Než se opět dostanete do pracovní formy, musíte tomu věnovat několik desítek minut, které vám v konečné fázi mohou chybět na něco jiného. Proto se pokuste pracovat bez osobních online věcí.

 

Nezapomínejte odpočívat

Odpočinek po i během práce je velmi důležitý. Ať už si to chcete přiznat, nebo ne, váš mozek nedokáže pracovat 8 hodin v kuse. Když se budete cítit odpočinutí, budete povinnosti zvládat rychleji a efektivněji. Proto si po každé hodině až hodině a půl dejte krátkou pauzu na čaj nebo kávu, prohoďte pár slov s kolegy a nadechněte se čerstvého vzduchu.

 

Naučte se říkat ne

Pokud patříte mezi typy lidí, kteří neumějí říkat „Ne“, pravděpodobně se to časem otočí proti vám. Okolí si zvykne, že vy jste ten, kterému přece nevadí, že udělá práci navíc. Nakonec budete v kanceláři sedět od rána do večera a o volném času budete jen snít doma v posteli.

 

Pracujte efektivně

Čas od času se stane, že máme povinností a úkolů nad hlavu. Abyste je lépe stíhali, můžete využít čas, během kterého jedete v tramvaji nebo čekáte u doktora k vyřízení mailů nebo k přípravě na meeting, který vás čeká.

 

Stanovujte si dílčí cíle

Při práci na velkém projektu neočekávejte, že ho stihnete připravit za jeden den. Pro vaši psychickou pohodu je lepší, pokud si stanovíte několik cílů, kterých chcete v určitém časovém horizontu dosáhnout. Práce bude efektivní a každý den uvidíte, že jste jí kus zvládli. Nemůže se tak stát, že byste nestihli termín odevzdání.

 

Odměňte se

Tato rada příliš nesouvisí s organizací času, ale podpoří vás ve chvíli, kdy to budete potřebovat. Za každý splněný úkol a dodržení termínu se odměňte něčím, co vám udělá opravdu radost!

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář