Jak správně reklamovat zboží koupené on-line

0 komentářů
708 přečtení
1.4.2016

Velký výběr, nižší ceny a pohodlí. To jsou hlavní důvody, proč lidé stále víc nakupují na internetu. Ale co se stane, když se věci pokazí? Poradíme vám, jak zboží koupené na internetu reklamovat.

Zákon mluví jasně

Nezáleží na tom, jestli jste si mixér koupili v kamenné prodejně, nebo v e-shopu. V obou případech máte nárok na stejnou záruku – obvykle jsou to nejméně 2 roky. Při nákupu na internetu navíc můžete nepoužívaný výrobek do 14 dní bez udání důvodu vrátit.

Pokud se tedy přístroj pokazí a je stále v záruce, na nic nečekejte a jděte ho reklamovat. Jestliže má e-shop pobočku ve vašem městě, můžete ho tam přinést osobně.

 

Posílejte doporučeně

Jenže osobní předání často není možné. V tom případě vraťte zboží poštou. Pokud už nemáte originální krabici, nevadí – použijte nějakou jinou.

K porouchanému mixéru přiložte průvodní dopis s:

  • žádostí o reklamaci,
  • popisem závady,
  • vašimi kontaktními údaji.

     

K dopisu také přiložte:

  • záruční list (pokud ho máte),
  • kopii faktury nebo účtenky.

 

Pokud nemůžete fakturu najít, přiložte výpis z účtu, ve kterém jasně označíte platbu za mixér.

Zásilku vždy posílejte doporučeně. Pokud by se na poště ztratila, máte větší šanci ji dohledat.

 

Reklamační lhůta

Obchodník má na vyřízení reklamace 30 dní. Tato lhůta běží od okamžiku, kdy si zásilku převezme. V případě, že e-shop reklamaci uzná, vám:

  • pošle opravený výrobek,
  • vrátí peníze.

     

Pokud e-shop reklamaci schválí, měl by vám vrátit i poštovné. Jestliže však vracíte zboží v 14denní lhůtě, na zaplacení přepravy nárok nemáte.

Reklamaci zboží, které je běžně opotřebované, e-shop neuzná, a výrobek vám pošle zpátky.

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář