Na co si dát pozor při nákupech na zahraničních e-shopech

0 komentářů
761 přečtení
5.5.2016

Zboží je často několikanásobně levnější než v tuzemsku a můžete si vybírat ze stovek výrobců. Řeč je o zahraničních e-shopech, kde nakupuje stále více Čechů. Můžete se v nich ale také pořádně spálit – přečtěte si, jak se tomu vyvarovat.

Pořádně si zkontrolujte konečnou cenu zásilky

Než z e-shopu objednáte první zásilku, zjistěte si, zda musíte platit poštovné. Jestli ano, počítejte s tím, že se cena zásilky skokově zvýší a zboží pro vás nemusí být tak výhodné.

Před zaplacením objednávky uvidíte konečnou částku několikrát, stejně se ale raději ujistěte, jestli se vám z bankovního účtu strhla správná částka.

Při nákupech nezapomeňte správně propočítat kurz. Některé e-shopy sice uvádějí přibližnou částku v českých korunách, ta se ale zpravidla liší od toho, co skutečně zaplatíte.

 

S potvrzením přijetí zásilky raději počkejte

Mnohé e-shopy, například server AliExpress, po vás požadují potvrzení o přijetí zásilky. Pokud jste balíček ještě neobdrželi, nikdy nepotvrzujte přijetí. Zdá se to logické, ale spousta zákazníků bezmyšlenkovitě klikne na odkaz v angličtině a má zaděláno na trable.

Jestli jste totiž potvrdili příjem zboží, které vám následně nepřišlo, nemáte nárok na reklamaci. Nedostanete novou zásilku, ani vám nevrátí peníze. Proto všechno, na co klikáte pozorně čtěte. To samé platí také u potvrzování obchodních podmínek.

 

Zahraniční eshop

 

Poškozené zásilky zdokumentujte, ulehčíte si reklamaci

Jestli vám přišlo poškozené zboží, anebo neúplná zásilka, nezoufejte. AliExpress, Amazon, nebo eBay denně vyřizují miliony objednávek a v takovém množství se občas něco pokazí. V reklamacích ale bývají tito obchodníci ochotní a nakonec dostanete to, za co jste zaplatili.

Abyste se ale domohli úspěšné reklamace, musíte dokázat, že vám přišlo poškozené zboží, nebo něco, co jste vůbec neobjednali. Zásilku tedy důkladně zdokumentujte:

  • Poškozené zboží pečlivě nafoťte – pořiďte několik fotografií z různých úhlů, včetně detailů.
  • Zboží zadržené na celnici musí být opatřené speciálním formulářem. Tento formulář si uschovejte, budete jej při reklamaci potřebovat.
  • Nevyhazujte ani obaly od zásilek. Najdete na nich data odeslání, doručení a váhu zboží. Tyto údaje mají při reklamaci cenu zlata.

Informace o poškozeném zboží doplněné o fotografie pošlete na reklamační mail společně s číslem objednávky.

 

Nakupujete v zahraničních e-shopech, nebo raději jen v českých?
 Jaké jsou vaše zkušenosti?

Napište nám do komentářů pod článkem.

 

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář