Nepoctiví obchodníci po Vánocích šidí. Dejte si pozor na triky ve výprodejích

0 komentářů
691 přečtení
4.1.2016

Na Čechy funguje slovo “sleva” stejně jako rudá látka na býka. Mnoho z nich přestane vidět a slyšet a ženou se za výhodným nákupem. Přitom stačí znát triky obchodníků a už na ně nenaletíte.

Nenechte se zlákat

“Mají tu kvalitní fén a je ve slevě. Ušetřím 200 korun!” Tak přemýšlí při povánočních výprodejích mnoho lidí. Po nákupu často zjistí, že už doma jeden funkční fén mají a nový vlastně nepotřebovali.

Proto se nenechte slevami zaslepit a kupujte v nich jen ty věci, které skutečně využijete. Dejte si také pozor na zavádějící reklamy ve výloze. Přestože hlásají slevy až 70 %, snížení ceny se často vztahuje jen na několik málo výrobků.

 

Falešné slevy

Velkým nešvarem jsou falešné slevy. Obchodníci na pár dní zboží velmi zdraží. A pak vrátí ceny na původní úroveň, ale nezapomenou přidat cedulku “sleva 50 %.”

Před nákupem se proto vyplatí prověřit si ceny třeba na internetu. Nejlepší jsou cenové porovnávače Heuréka nebo Zboží.cz. Tam hned zjistíte, v jaké cenové hladině se pohybuje zboží, které chcete koupit.

 

Hlídejte si účtenku

Někdy je to záměr, někdy jen chyba prodavačky. Ale případy, kdy u poklady nedostanete slibovanou slevu jsou poměrně časté. A pokud děláte velký nákup, nemusíte si vůbec všimnout, že jste nedostali zboží za inzerovanou nižší cenu.

Proto ještě předtím než odejdete z obchodu, zkontrolujte účtenku. Pokud odhalíte nějaký problém, jděte ho ihned řešit. Reklamace je v takové chvíli snadnější.

 

Nárok na reklamaci platí i ve výprodejích

I na zlevněné zboží platí standardní reklamační lhůta 2 roky. Pokud vám bude nějaký obchodník tvrdit opak, trvejte na svém. Jedinou výjimkou je zboží, které bylo zlevněno kvůli konkrétní závadě.

Například sukně byla zlevněná o polovinu, protože měla nefunkční zip. Prodejce vás musí na vadu zboží upozornit a později logicky nemůžete tu stejnou sukni kvůli vadnému zipu reklamovat. Ale pokud by se rozpadl šev, na reklamaci nárok máte.

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář