Připravte svačinu do školy. Rychle, zdravě a levně

0 komentářů
936 přečtení
9.9.2016

Ani dospělí si často neuvědomují kolik nezdravého cukru, tuku a solí je součástí nabídky školních bufetů. Každodenní konzumace těchto potravin však vede k nesoustředěnosti, náladovosti a frustraci. Ta se promítne nejen na prospěchu vašeho dítěte, ale i ve vaší peněžence.

Domácí výroba nebo kantýna

Není žádnou novinkou, že vlastnoručně vyráběné svačiny jsou cenově i kvalitativně výhodnější. I když svým dětem dopřejete silnější vrstvu másla, dva plátky šunky a spoustu zeleniny, je to mnohem levnější než bageta z kantýny.

Navíc, pokud svěříte dítěti peníze, je možné, že místo slíbené housky se šunkou zvolí sladkou tyčinku nebo brambůrky. Výhodou domácí výroby je tedy i kontrola nad tím, co vaše ratolesti jedí.

 

Jak hospodařit s časem

Časově je vlastní výroba o něco náročnější, ale i zde se dá čas šetřit. Svačinu nachystejte společně s večeří, stejně už máte suroviny vytažené z lednice. Výhodou je, že se vyhnete dvojímu uklízení kuchyňské linky. V neposlední řadě začleňte do procesu své dítě, které bude mít radost z toho, že ovlivňuje, co bude jíst. Nehrozí pak, že by si jídla nevážilo.

 

Samostatnost a uvědomělost dětí

Začlenění dětí můžete brát i jako výchovný proces nejen v oblasti budování samostatnosti, ale i ve výchově ke zdravému životnímu stylu. Už při společném nákupu dětem vysvětlete, které potraviny jsou nezdravé a proč. Vyzkoušíte-li tento způsob, budete překvapeni, jak rychle vědomosti přijímají, a jak se po čase samy podivují, proč jiní rodiče s dětmi nakupují nezdravé potraviny.

 

Rychlé a pomalé cukry

Rychle se vstřebávající cukry dětem raději nedávejte, nedokáží se pak soustředit, ruší vyučování, někdy se dokonce projevují jako hyperaktivní. Nejsnažším řešením je vynechat jídla jako sušenky, sladké cereálie, bílé pečivo a sladké nápoje. Do budoucna předejdete cukrovce a v současnosti je větší šance, že se bude dítě lépe učit.

 

Svačinka

 

Vše začíná již snídaní

Nejde jen o přípravu svačiny do školy, ale i o snídani. Vynechte potraviny s obsahem klasického cukru nebo bílé mouky (cereálie = bílá mouka). Místo toho zvolte pečivo z celozrnné mouky, tvaroh nebo třeba ovesnou kaši. Dobrý základ ze snídaně doplňte ovocem během dopoledne a větší svačinou na odpoledne.

 

Jaká svačina se osvědčila vám? Pomáhají vám děti s přípravou? Podělte se s námi o vaše tipy v komentářích nebo na našem Facebooku.

 

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář