Pozor na nebezpečné myšlenky! Brání vám v úspěchu

1 komentář
630 přečtení
5.6.2017

Máte pocit, že vaše pracovní kariéra nebo osobní život zabředly do nudné rutiny a vy jen marně hledáte cestu, jak z toho ven? Poradíme vám, jak jednoduše odhalíte nebezpečné myšlenky, které brzdí vaši cestu k úspěchu.

Každý z nás má v hlavě usazených několik myšlenek, které vždy vyvstanou na mysl v tu nejméně vhodnou chvíli a brání nám ve splnění našich cílů. Věnujte každý den pět minut boji s těmito zákeřnými představami a nadobro se zbavte obav z neúspěchu.

Poradíme vám, jak se zbavit nejčastějších obav:

 

1. Na to nemám

Nebezpečná myšlenka: stojíte před rozhodnutím, zda přijmete nové místo nebo konečně vyjedete na vysněnou půlroční stáž.

Vaše hlava ale vytáhne dobře známý argument: na to nemáš, nepodaří se ti uspět. Ze strachu z neúspěchu raději couvnete a svůj zasloužený životní posun přenecháte jiným.

 

Jak se jí zbavit: obavy z neúspěchu jsou přirozené a do určité míry dokonce prospěšné – udržují ve vás respekt k novým výzvám. Nesmíte však obavám ustoupit.

V boji s touto nebezpečnou myšlenkou si představte nejhorší možný scenář vašeho neúspěchu. Co nejhoršího se může stát? Dostanete výpověď z nové práce? Nedomluvíte se v cizí zemi?

Ke každému neúspěšnému scénáři naplánujte jeho řešení. Pokud si všechny možnosti promyslíte předem, obvykle zjistíte, že nic tak hrozného se nestane. Máte-li svoje další kroky bezpečně připravené a víte-li, že pro každý případ máte řešení, znáte také zbraň proti své nebezpečné myšlence.

 

2. To jsem nikdy nedělal

Nebezpečná myšlenka: možná ani nespočítáte, kolik existuje věcí, které jste nikdy nezkusili.

Máte prostě strach, že neovládáte dostatek potřebných dovedností nebo nemáte dost zkušeností. Váše obavy z neznáma nebo představa ztrapnění se před ostatními vás brzdí ve vlastním rozvoji.

 

Jak se jí zbavit: nikdo učený z nebe nespadl. Avšak neznalost nesmí bránit vašemu růstu. Svůj boj s touto nebezpečnou představou začněte malými krůčky přes okraj vaší komfortní zóny. Představte si váš strach jako malý kruh nakreslený na zemi.

Naopak váš vysněný cíl je velký kruh kolem. Co musíte udělat pro to, abyste se z malého kruhu dostali až na hranice toho velkého?

Postupujte po malých krůčcích a čím častěji budete jednotlivé kroky opakovat, tím jistější si budete. Rázem zjistíte, že vaše obava z neznámého je díky této cestě zažehnána a vy si užíváte nově nabyté dovednosti.

 

3. Je lepší než já

Nebezpečná myšlenka: váš kolega vždy přijde s lepším nápadem a kolegyně exceluje v anglické konverzaci.

Každý v něčem vyniká, jenom vy nic neumíte. Pokud i vás přepadá tato myšlenka, nejen, že zbytečně zraňujete své sebevědomí, ale navíc se obíráte o nové možnosti osobnostního růstu.

 

Jak se jí zbavit: když vás přepadne tato myšlenka, vnímejte ji jako výzvu. Nejdříve si ale uvědomte všechny vaše kvality – možná v zaslepení závisti přehlížíte své úspěchy a vlastnosti, které na vás ostatní obdivují. Není klišé, že každý v něčem vyniká. Musíte jen vědět, jaké jsou vaše silné stránky.

Sepište si je na papír a podívejte se na ně vždy, když ve vás začne hlodat červík sebepodceňování.

Zamyslete se také nad tím, co můžete udělat pro dosažení toho, co na druhých tak obdivujete. A v neposlední řadě si uvědomte to nejdůležitější. To, v čem vynikají ostatní, nedefinuje vaši osobnost. Nenechte závist, aby určovala hodnotu vás samých.

 

4. Mám prostě smůlu

Nebezpečná myšlenka: takzvaný den blbec máme někdy každý. Někdy i dva po sobě, nebo celý týden. Snadno ale sklouznete k přesvědčení, že zrovna vy máte pořád hroznou smůlu. I malé nezdary najednou ovládají vaši náladu a vy kroužíte v kruhu permanentního naštvání a obviňování.

 

Jak se jí zbavit: pravdou je, že negativní myšlení je mnohem jednodušší, než se na svět dívat pozitivně.

Lékem na tuto nebezpečnou myšlenku je vděk. Je dokázáno, že vděčnost za věci, které máme a které se nám daří, dlouhodobě zlepšuje hodnocení vlastního životního úspěchu.

Věnujte každý den pár minut zamyšlením se nad tím, co se vám podařilo, za co jste vděční. Okamžitě si všimnete, že se na svět díváte pozitivněji a vaše domnělá smůla postupně zmizí.

 

5. To zvládnu sám / na to vystačím sama

Nebezpečná myšlenka: plný pracovní stůl, doma hromada nádobí, rodina, sport, nákupy, zábava. Za den toho chcete stihnout co nejvíc, hlavně abyste si udrželi image Supermana a nikomu nemuseli říct o pomoc.

Máte-li zažitou představu, že na všechno vystačíte sami, snadno se můžete dostat do koloběhu vyčerpání, obviňování se a negativních nálad.

 

Jak se jí zbavit: dnešní doba na každého z nás klade vysoké požadavky. Pravdou ale je, že čím více toho za den stihnete, tím méně spokojení budete. Pokud celý svůj den věnujete plnění dlouhého seznamu povinností, večer nebudete usínat s dobrým pocitem, ale s výčitkami, že jste toho nestihli ještě více.

Klaďte si proto realistické cíle. Naučte se říkat ne a věnujte se vždy pouze jedné aktivitě.

Nebojte se říct si o pomoc – extrémní požadavky na výkon v práci proberte se šéfem, rozdělte se s partnerem o povinnosti v domácnosti a před každým dalším úkolem pečlivě zvažte, zda opravdu stojí za váš čas.

 

Úspěšnější již za tři týdny

Každá nebezpečná myšlenka začíná ve vaší hlavě. Dobrou zprávou ale je, že tam také končí. Ať už jde o pracovní život nebo vaše vztahy s rodinou či přáteli, je to jen vaše hlava, která rozhoduje o překážkách, jež vám brání ve štěstí.

Vytvoření návyku trvá dva až tři týdny. Tak krátká doba stačí, abyste byli prokazatelně úspěšnější a lépe naladění. Vytvořte si návyk a každé ráno si připomeňte jednu nebezpečnou myšlenku, která vás trápí.

Proti této myšlence postavte její opak – pozitivní myšlenku, jež vás bude provázet celým dnem a pomáhat vám plnit vaše sny na cestě za spokojeným životem.

 

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář