Češi jsou celosvětově nejspokojenější zákazníci bank

0 komentářů
1126 přečtení
14.9.2015

Dlouhé čekání na pobočkách nebo vysoké poplatky. I tyto faktory přispívají k tomu, že lidé jsou se svou bankou nespokojení a uvažují o tom, že ji opustí. Čeští zákazníci k nim ale nepatří. Vyplývá to z World Retail Banking Report, která vychází z výzkumů ve 32 zemích.

Spokojenost klientů se bankám nedaří zlepšovat už druhý rok v řadě. Celosvětově s nimi má pozitivní zkušenosti jen 48,1 % lidí. S 61,4 % spokojených zákazníků se tak Česká republika řadí v tomto žebříčku na první místo. Za Čechy následují klienti z Rakouska, Argentiny a Kanady. Na posledním místě jsou Japonci.

Opustit banku? Pro mladé žádný problém

Zpráva také odhalila, že zejména generace narozená v letech 1980 až 2000 má tendenci opustit svou hlavní banku. Celosvětově zůstane u své primární banky v následujícím půl roce méně než 50 % mladých klientů. Zároveň u nich klesá ochota doporučovat banku nebo kupovat další produkty.

Banky ztrácí zákazníky, protože jim roste nebankovní konkurence. Na trh se navíc dostávají nové banky, které nabízejí zajímavé produkty. „Odešla jsem od své banky k jiné, kde vše vyřídím on-line. Navíc mám účet bez poplatků, takže měsíčně ušetřím stovku,“ řekla třeba Jarmila z Opavy.

K odchodu ze stávající banky ji přesvědčil i jednoduchý proces změny. „Jen jsem vyplnila formulář a banka vše vyřídila za mě,“ informovala žena.

infografika_banky

Nebankovní subjekty slaví úspěch

Kromě začínajících bank získávají klienty i nebankovní subjekty. Hlavními konkurenty bank jsou internetové a technologické firmy, jejichž nabídky jsou jednoduché a dokážou se přizpůsobit požadavkům klientů.

Mezi další konkurenty bank patří značkoví prodejci, poskytovatelů úvěrů, internetových a mobilních služeb nebo crowdfundingové stránky.

S rozvojem moderních technologií se dá předpokládat, že mladí budou stále více využívat alternativy bank, které jim nabídnou zajímavé benefity za dobré ceny. Pokud si tak zavedené banky budou chtít udržet klienty, budou se muset přizpůsobit.

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář