Flexibilní kancelář – benefit nejen pro zaměstnance

0 komentářů
197 přečtení
6.10.2020

Kdo si ještě pamatuje dobu, kdy byla pracovní doba jasně stanovena ve smlouvě? Do práce všichni chodili ve stejnou dobu a také ji ve stejný čas opouštěli? Flexibilní kancelář je benefitem především pro zaměstnance, ale přináší jistě výhody i pro zaměstnavatele. Neznamená pouze flexibilní pracovní dobu, ale také možnost pracovat z domova, v kavárně nebo si plánovat svůj pracovní týden tak, aby se ideálně skloubil s rozdílnými potřebami zaměstnanců.

Pokud firmy chtějí být konkurenceschopné a přilákat nové talenty, měly by zaměstnancům umožnit pracovat podle jejich možností. Zaměstnanci jim to vrátí svou loajalitou nebo tím, že jsou ochotni odpovědět na urgentní email i o víkendu nebo ve večerních hodinách.

 

Co vlastně znamená být flexibilní? 

Flexibilní může být pracovní doba, úvazek nebo pracovní prostředí. Pružná pracovní doba již není nic speciálního. Samozřejmě ji lze uplatnit, pokud to charakter práce dovolí. Zdravotní personál a zaměstnanci v oblasti služeb, jako v obchodech a restauracích nemají pružnou pracovní dobu. V jejich případě mluvíme spíše o flexibilním úvazku, kdy si plánují směny, tzv. krátký a dlouhý týden. Učitelé zase v době koronaviru pocítili, že i „homeoffice“, v tomto případě výuka online, není nereálná, pokud mají potřebné technické vybavení.   

 

Některé firmy umožňují i flexibilní pracovní prostředí, tzn. že zaměstnanec pracuje z kanceláře, domova, kavárny nebo coworkingového centra. Firmy tím zohledňují individualitu svých zaměstnanců. Další hitem poslední doby jsou také sdílená pracovní místa, kde se střídá více zaměstnanců. Ve stejnou dobu je jeden zaměstnanec v kanceláři, jeden pracuje z domova a jeden je na schůzce.  

 

Flexibilní kancelář v Home Creditu

Home Credit nabízí možnost flexibilní kanceláře po domluvě se šéfem všem svým zaměstnancům. Nepovažuje to jenom za benefit pro zaměstnance, ale praxe mu ukazuje, že to má velký přínos pro celou společnost, a to nejenom v podobě spokojeného zaměstnance, ale rovněž se zvyšuje jeho výkonnost a časová efektivita.  

 

Pandemie urychlila přechod na flexibilní kancelář i pro operátory call centra. Home Credit musel pro tyto pozice najít technické řešení. Nejde totiž jenom o přesměrování linek, ale jak vzdáleně zajistit nahrávání všech hovorů a následné uchování, které vyžaduje zákon.

 

Některý zaměstnancům nevyhovuje práce z domova, upřímně uznávají, že je to příliš velká odpovědnost za výkon a výsledky. Většina ale tuto možnost vítá. Dojíždí-li někdo hodinu do práce, jedná se o velkou časovou úsporu. V neposlední řadě je flexibilní kancelář skvělým řešením, když se přihodí něco nečekaného, například se rozbije pračka, vypadne hlídání dětí nebo se jenom člověk necítí ve své kůži, a uvítá proto práci z domova. 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář