Sociální sítě jsou mocné. Jak je využít ve svůj prospěch?

0 komentářů
363 přečtení
13.3.2015

Když vás před pár lety naštvala prodavačka v obchodě, mohli jste si postěžovat pár známým. Dnes se můžete díky Facebooku, Twitteru nebo YouTube o své zážitky podělit se stovkami přátel i úplně cizích lidí.

Příběh Davea Carrolla ukazuje, jak můžete jako zákazník využít sociální sítě ve svůj prospěch, a že výsledek může dalece překonat vaše očekávání.

Před sedmi lety zničila společnosti United Airlines při jednom z linkových letů kanadskému zpěvákovi kytaru. Na oznámení problému společnost nereagovala, neomluvila se, ani nenavrhla žádnou kompenzaci.

 

Kytara způsobila pád akcií o 10 % 

Dave proto v rozhořčení natočil písničku „United breaks guitar“, kritizující přístup aerolinek, a video s písničkou vyvěsil na YouTube.

Během pár dní získalo video miliony zhlédnutí a reálně zasáhlo do života společnosti. Cena akcií aerolinek spadla o 10 % a renomované marketingové agentury odhadují, že touto kauzou utrpěly ztrátu více než 254 000 Kč.

Přitom stačilo málo. Omluvit se, nabídnout náhradu škody nebo darovat letenku zdarma. V rozpočtu letecké společnosti by to byla kapka v moři. Dave by pak možná natočil píseň pochvalnou a všechno mohlo dopadnout jinak,“ hodnotí situaci naše specialistka na sociální sítě Adriana Boďová.

 


 Zdroj: sonsofmaxwell, davecarrollmusic.com

Z ukřivděného pasažéra americkým zákazníkem roku

V době, kdy mělo video na síti YouTube 5 milionů zhlédnutí, nabídly United Airlines zpěvákovi odškodné. Ten však s úsměvem odmítnul a navrhl, aby ho aerolinky věnovaly na charitu. V roce 2010 vyhrál Dave v prestižní anketě Consumer´s Choice Award cenu Nejlepší americký zákazník roku.

 „Písnička obletěla celý svět. Nyní v březnu 2017 má více než 16 milionů zhlédnutí. Davea proslavila v několika zemích světa. Je úsměvné, že na začátku všeho byl neochotný zákaznický servis,“ dodává Adriana.

Daveův příběh dokládá, že díky sociálním sítím máte vůči společnostem a firmám naprosto rovnocenné postavení. Adriana, naše specialistka na sociální sítě, přidává 5 tipů, jak toho využít.

 

5 tipů, jak můžete využít sociální sítě ve svůj prospěch

  1. Není nutné hned při prvním náznaku nespokojenosti firmu veřejně hanit. Pošlete jí soukromou zprávu a počkejte na reakci. 
  2. Pokud vám i po opakovaném připomenutí firma neodpoví, nebo vás odpálkuje nesmyslnými argumenty, je čas to vykřičet do světa. Příště bude k vám i ostatním určitě vstřícnější. Zde pak platí, že čím originálnější a kreativnější předání zkušenosti, tím více lidí se o ní dozví.
  3. Když se naopak firma zachová mile a vstřícně, nebojte se ji pochválit. Divili byste se, ale pár vlídných slov dokáže divy.
  4. Buďte konstruktivně kritičtí. Když například najdete na webových stránkách společnosti chybu nebo zavádějící informace, napište jí to. Solidní firma vám za to poděkuje a třeba vás i odmění dárkem (jako to děláme my).
  5. Sociální sítě vám pomohou udělat si obrázek o firmě. Lidé se nebojí firmu veřejně kritizovat, když odvede nekvalitní práci, dodá špatné zboží nebo službu. Reakce společnosti na kritiku ukáže, jak k vám bude firma přistupovat.

 

 

Autor: Redakce Home Credit
Komentáře
Přidat vlastní komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
Komentovat
Přidat vlastní komentář